|
BetaRacing Support
Forum poświęcone fanom motocykli marki Beta |
Autor |
TasiemiecII
Dołączył: 10 Cze 2018
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Janów lubelski
Nie 15:52, 10 Cze 2018
|
|
Wiadomość |
Pomocy potrzebuje Beta 2T RR300Factory 2015
|
|
|
Witam,
Jest to mój pierwszy wpis mam nadzieję, że trafiłem w temat.
Chciałem zapytać czy posiada ktoś tutaj z forumowiczów jakieś servisówki do Bety najlepiej 2T RR300Factory.
Ja mam katalog części i książkę serwisową niestety wszystko po szwabsku
Widziałem, że książka servisowa jest dostępna w EN i inych jezykach miło by posiadać taką w języku Polskim może ktoś ma i będzie się chciał podzielić jeśli nie to proszę o blyskotliwą podpowiedź skąd mogę takową kupić, dostać.
Głównie zależy mi na servisówce całego silnika najlepiej wraz z momentami dokręcania śrób(tak naprawdę to tylko o to chodzi). Po co mi to?
Muszę dobrać się do uszczelki, która łączy cylinder z blokiem (sączy się płyn chłodniczy)
Przy okazji jakie uszczelki polecacie? Aleedrogo wypluło mi komplety uszczelek i same uszczelki góry firmy: ATHENA warto czy polecacie jakieś inne?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
Autor |
racesupport
Administrator
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
Nie 19:43, 10 Cze 2018
|
|
Wiadomość |
|
Tutaj masz chyba wszystko [link widoczny dla zalogowanych]
A to Twoja serwisówka w j. en: [link widoczny dla zalogowanych]
Co do uszczelek to polecam zamówić oryginał
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez racesupport dnia Nie 19:46, 10 Cze 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Autor |
TasiemiecII
Dołączył: 10 Cze 2018
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Janów lubelski
Pon 12:18, 11 Cze 2018
|
|
Wiadomość |
|
Super o to mi chodziło
Dziękuję za szybką odpowiedź teraz tylko muszę kupić uszczelaczki
Co do uszczelek tak mi się wydaję, że poprzedni wlaściciel przyoszczędził wygląda jak ta typowo z allegro
Może dlatego stało się jak się stało.
Miałeś może podobny przypadek?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Autor |
racesupport
Administrator
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
Pon 20:51, 11 Cze 2018
|
|
Wiadomość |
|
Kiedyś poskladalem 4T RFS na dobrych uszczelkach Athena i uszczelka pod głowicą puszczała, w chłodnicy aż bulgotało... Zmieniłem na OEM i po problemie, od tego czasu jakoś nie chce mi się eksperymentować I kupuję ori, w końcu nie rozbiera się silnika co miesiąc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Autor |
TasiemiecII
Dołączył: 10 Cze 2018
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Janów lubelski
Wto 11:59, 12 Cze 2018
|
|
Wiadomość |
|
Czyli wszystko jasne uszczelka tylko i wyłącznie ori.
Nigdy nie rozbierałem tak poważnego motoru(drogiego), chciałbym zrobić to sam. Kiedyś za początków mojej zabawy z motorkami(wsk, jawa) miałem stycznośc z wymianą częsci eksploatacyjnych między innymi w silniku, silniki starej generacji jednak podobnej budowy. Współczesne silniki są bardziej podkręcone co wiąże się z poświęceniem większej uwagi, precyzji przy składaniu. To jest moja subiektywna opinia.
Do końca jeszcze nie podjąłem decyzji czy będę to sam rozbierał "cykam się" że mimo wszystko będzie trzeba zawieść puzzle do profesjonalisty.
Chciałem zapytać o jedną rzecz mianowicie w servisówce są 3 typy uszczelek tego rodzaju:
19--Cylinder base gasket SP. 0,3
19.1--Cylinder base gasket SP. 0,4
19.2--Cylinder base gasket SP. 0,5
Od czego to zależy jaką dopasować?
Motorek ma najechane 4tys. km, 140mh
Co do reszty uszczelek domyślam się, że należałoby je również wymienić? Stare sprzęty wspomagało się silikonem tutaj też nie wiem jak to powinno wyglądać, aha i klej do śrób używacie?
drążę temat, ale chyba odwiozę go do profesjonalisty im jestem głębiej w temacie tym więcej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Autor |
racesupport
Administrator
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
Wto 19:36, 12 Cze 2018
|
|
Wiadomość |
|
dwusuw od czasów wski niewiele się zmienił, a mianowicie jest nadal bardzo prostym silnikiem do rozłożenia/złożenia
pytanie, co chcesz robić ? tylko górę w sensie tłok wymienić ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Autor |
TasiemiecII
Dołączył: 10 Cze 2018
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Janów lubelski
Śro 9:14, 13 Cze 2018
|
|
Wiadomość |
|
Na nowym tłoku jest przejechane dopiero 25mh.
Muszę dobrać się do uszczelki, która łączy cylinder z blokiem (sączy się płyn chłodniczy)
Sączy się tylko w 1 miejscu(strona od dzwigni zmiany biegów).
Wygląda to tak jakby poprostu jedna śruba sie poluzowała(nie wiem czy to możliwe) , a dokładnie jest to sruba od strony dżwigni zmiany biegów, przodu silnika(dyfuzora).
Muszę zobaczyć co tam sie od****** i uszczelke wymienić.
Już raz śruba mi się odkręciła i wraz z wymianą oleju wyciągnołem szczątki ale nic się nie stało totalnie nic miałem farta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Autor |
racesupport
Administrator
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
Nie 12:10, 17 Cze 2018
|
|
Wiadomość |
|
czyli góra silnika, kupuj oryginał, o ile dobrze pamiętam komplet do zmiany tłoka ok 130zł a żeby tą uszczelkę wymienić to potrzebujesz rozebrać moto tak jak do wymiany właśnie tłoka
co do grubości uszczelek to powinno się dokonać pomiaru ale można to zrobić na oko, generalnie górna płaszczyzna tłoka musi być na równo z krawędzią tulei cylindra
dokładna instrukcja doboru uszczelki jest na str. 91 user manual, kolega kiedyś podpowiedział mi, że najlepiej założyć tą najgrubszą żeby ciut zmniejszyć agresora w każdym razie to są tak małe różnice że raczej nieodczuwalne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Autor |
fafekalien
Dołączył: 25 Lut 2017
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Śro 17:39, 27 Cze 2018
|
|
Wiadomość |
|
Jeśli motocykl jeździł dobrze na poprzedniej uszczelce to załóż taką jak wcześniej, na 99% wydaje mi się, że w oryginale jest założona uszczelka 0,4 mm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|